luni, 7 februarie 2011

VACANTA VINTAGE

luni, 6 septembrie 2010

VACANTA VINTAGE

Dis de dimineata, la o cafea, m-am decis ca ar fi momentul sa va povestesc cum a fost in vacanta. Ca de obicei asta se intampla dupa ce trece vacanta, se povesteste cum a fost, pe unde si cat. In fine, ar fi fost mai bine sa nu se povesteasca nimic si sa fie o vacanta perpetua... Nu de alta, dar eu m-am intors de o saptamana si inca n-am reusit sa ma reobisnuiesc, sa-m reintru in ritm - banuiesc ca stiti senzatia... In scoala primara, gata, la 1 septembrie nici nu mai voiam sa stiu de vacanta, abia asteptam sa-mi vad colegii, sa aflu ce s-a mai intamplat...in liceu vacanta se prelungea pana prin octombrie, pe motiv de neacomodare...in facultate era oricum o chestie fara inceput si fara sfarsit pentru ca eram impreuna mereu aceiasi oameni... Motiv pentru care, ulterior, cuvantul "concediu" mi-a fost extrem de antipatic - asa ca pentru mine e vacanta si gata.
Cum cele mai placute momente de relaxare nu sunt alea in care te relaxezi cu adevarat ci cele in care te agiti, am incercat si de data asta sa raman fidela principiilor mele personale. Si, evident, am reusit. Nu ca n-as reusi de fiecare data. In total am facut 9880 de kilometri si m-am limitat (momentan) doar la Italia si la Grecia (ca doar exista si vacanta de iarna, nu?). Si vacanta de toamna (in caz ca e nevoie). Dupa cum spuneam, ne-am distrat (si inca cum!), dar am si muncit.Cum sintagma "shopping de vintage" suna foarte-foarte urat, o sa-i spun (iar) "vanatoare de vintage". Caci despre asta ar trebui sa vorbesc aici, despre vintage - e un blog cu si despre - ca sa stiti la ce sa va asteptati in urmatoarele luni.
La cererea cititoarelor, a spectatorilor si a telespectatorilor, mi-am facut o cafea. Care-i cam putina, da' nu face nimic, in curand ma mai duc si prin alte parti si oricum va trebui sa mai beau cel putin doua.
Ok, vintage. Vanatoare. Tot la cererea cititoarelor curioase m-am hotarat ( a se citi ca am fost pusa in imposibilitatea de a zice nu) sa nu fiu chiar atat de rea (ca de obicei) si sa dezvalui macar o mica parte din locatiile unde se desfasoara Vanatoarea. Scopul e si unul "didactic", cred ca e nevoie in Romania sa se vada cum arata niste magazine vintage din afara. Locatiile alese de aceasta data sunt amandoua din Florenta, respectiv cele patru Officina Vintage (pentru a putea reprezenta tipologia magazinului vintage mediu, fara mari pretentii, dedicat "maselor largi") si Nadine Boutique (creme de la creme...in materie de magazine, bineinteles). Pozele le puteti gasi aici, pe masura ce ma dezmeticesc, voi mai incarca si altele

http://www.facebook.com/vintagewardrobe#!/album.php?aid=35880&id=100000291498598

Bun. In ce s-a concretizat toata aventura asta? O sa incerc sa contabilizez... O colectie de reviste Vogue si Harper's Bazaar de peste 300 de exemplare, anii '60 - '80. Pe care nu vi-o dau. Din cand in cand imi iau si eu diverse chestii, pentru spatiul privat.

 Peste 500(cinci sute, nu cincizeci) de rochii de zi si de seara de la 1910 si pana in anii '80. N-as sti sa va zic ce se remarca aici (ca se remarca multe...). Sunt atat de frumoase incat mi se face rau de bucurie numai cand ma gandesc la ele. Sunt in pregatire, oricum, o parte le veti vedea la V4Vintage.
Camasi. La fel de fantastice. E una Christian Dior. Foarte roz.
Fuste. Daca vreti cu paiete, am si cu paiete. Si cam tot ce vreti, cu buline, cu dungi.
Pulovere. Multa angora. Mult mohair. Si multe oite. Am un fetis pentru puloverele cu oi?!LOL
Cravate, esarfe bla-bla-bla. Multe.
Haine de blana, naturala si artificiala. Persian Lamb si un iepure leopardat foarte nostim. Si un guler din blana naturala de leopard anii '50 (pentru mine!)Sacouri, jachete, mai ales de seara. Plus o capa de blana anii '30.
Hooo...incerc sa contabilizez.
O colectie intreaga de pantalonasi, camasi de noapte si chemises de la 1830 si pana in anii '20. Din care nu m-am hotarat inca ce ajunge in muzeu si ce ajunge la voi.
Peste 100 de palarii din anii '20 si pana in anii '40 (zic eu o suta da' nu le-am numarat inca...) in stare absolut perfecta. Va trebui sa le vedeti live, nu prea am cuvinte ca sa le descriu cum trebuie. Imi vine cuvantul "beton" da' chiar n-are nicio legatura.
Foarte multe posete si pantofi din piele de sarpe, soparla, crocodil, de firma (si varianta sarpe de firma e valabila). Nu prea stiu pe unde o sa le mai pun. In fine. O pereche de pantofi de crocodil Calvin Klein care-si permit sa nu-mi vina pentru ca sunt nr. 36. Trist rau.
O poseta din argint secolul al XIX-lea (pe care o voi expune la targ. Poate.)
Umbrela de matase neagra  de la 1840, poseta din piele incizata 1860, camee de scoica anii '50 montata in aur. Astea ar trebui sa ramana la mine. Cel putin teoretic. Dupa cum vedeti, fac deja impartirea bunurilor...
Rochie din santung Yves Saint Laurent (mai vedem...), deux-pieces-uri anii '70, un stoc (partial) de haine de firma anii '80 noi, nepurtate si posesoare de eticheta.
Multa-multa (da' multa) dantela, cateva cutiute de portelan, altele din metal.  Manusi. Perii de toaleta. O farfurioara Rosenthal si una Limoges.
Probabil ca ce era mai important am uitat da' nu conteaza, in caz de nevoie o sa revin.
Cam asta ar fi, masina s-a stricat a doua zi (LOL) si noi am reparat-o (ca nu-i dupa ea). Ar fi fost amuzant sa-i fotografiez pe vamesi - inainte de a deschide portiera din spate si dupa. Oricum, e frumos sa vezi o avalansa de cutii, umbrele, posetute, pachete si pachetele care se revarsa peste tine.
E clar, scrie la horoscop. Voi muri strivita de un balot de haine. Evident, vintage.
P.S. Cred ca va mai trebui sa revin asupra temei, in special cu referiri privind magazinele vintage. Alte foto, in curand - rabdare, sunt cateva sute si trebuie sa gasesc timp sa le incarc pe facebook.
Pentru restul, keep an eye on VINTAGE WARDROBE!

Niciun comentariu: