luni, 7 februarie 2011

TARGUL VINTAGE DE LA KISELEFF

marți, 3 noiembrie 2009

TARGUL VINTAGE DE LA KISELEFF


TARGUL VINTAGE DE LA KISELEFF - VIDEO
Am ajuns in sfarsit sa vorbesc si despre targul de la Kiseleff, cel din vara, lung de trei zile, mai ales ca vad ca e graba mare cu targurile, toata lumea vrea sa stie ce, de ce, cum. Insa desi afara e frig de crapa pietrele, noi am ramas inca in vara - ceea ce-mi face placere  - era cald, bine si frumos (adica asa cum trebuie sa fie, nu ca acum... nu de alta dar sunt intr-un accelerat proces de congelare in principal din cauza ca n-am apucat sa-mi scot inca hainele groase de iarna din ascunzatoare...).
Targul a fost organizat de A.T.E. Carpatia, mai precis de Heni Heider (pe care deja cred ca toti cei care participa la targuri il cunosc) si a fost unul dintre cele mai bune targuri de vintage realizat pana acum . Apropo, ca tot mi s-a pus aceasta intrebare in ultimul timp, "cum consider eu daca un targ e bun sa nu?", ma gandesc ca e cazul sa raspund. Evident, exista o perspectiva subiectiva (cea a participantului, adica Io, participant ma simt bine / sau Io, participant ma simt naspa) si una obiectiva (adica Io, Vintage Police, umblu, amusin, intreb, pozez, filmez - dupa care ma scarpin in cap si scriu pe blog). Aia obiectiva are doua parti, partea lemn-oasa si partea...? Anyway, doua mai mici si doua mai mari, c-asa-i cu obiectivele astea, sunt din mai multe parti. Cateodata chiar sunt din parti de-a binelea...
1. Organizarea (cine organizeaza, cum, daca-i prezent sau doarme-n post sau isi numara banii tolanit pe soba).
2. Publicitatea (ce publicitate s-a facut, unde - daca e adevarat ce spune organizatorul ca s-a facut...nu intotdeauna e adevarat).
3. Numarul de vizitatori si calitatea lor. Obiectiv controlat de organizator, direct responsabil de cati vin si mai ales de cine vine. Daca-mi vin clienti de la REBU e clar ca ceva scartaie... Numarul de vizitatori depinde si de alegerea locatiei (tot organizatorul...), dar (ce-i drept e drept) de factori variabili: timp, alte targuri desfasurate in acelasi moment etc.
4. Vanzari. O atitudine romantic-idilica e ok, adica tu, carator de stender si jdemii de haine te duci intr-un loc  nu ca sa vinzi, ci ca sa casti gura. Cred ca e o contradictie in termeni. Insa nu neg ca te poti simti foarte bine intr-un loc in care chiar nu vinzi mai nimic. Insa e o chestie mai rara. In general se intampla cand iti vine macar unul dintre clientii preferati care, chiar daca nu cumpara nimic, a venit pentru tine. Ideea e ca orice ar spune unul sau altul, tu, participant, te duci (totusi) la targ cu scopul de a comercializa ceva. Ca daca nu te-ai duce foarte bine-n padurice, ca si acolo te simti bine plus ca nu mai trebuie sa-ti devastezi casa, sa indesi totul in masina, sa cari, sa aranjezi, dupa care sa indesi iar totul in masina si sa le descarci.

Ok, si acum sa trec la descrierea targului. Trei zile "de foc" si la propriu, si la figurat. Un organizator foarte atent cu participantii, mereu prezent, dispus sa rezolve orice problema. Spatiu cat cuprinde, mai bine de asa cred ca nu se poate.  Publicitate multa si bine facuta, din ceea ce am auzit chiar cu bannere postate in puncte strategice. Bannerele nu le-am vazut, restul publicitatii (mai ales in presa), da. Plus efectele. Foarte multi vizitatori, de toate tipurile - sa zicem ca nu au avut un profil bine definit; de la cei de-a dreptul ignoranti tip "uite, ba, hainele lu' mamaia" (hate them) pana la persoane extrem de rafinate cu care chiar aveai ce discuta.
In materie de vanzari e pe primele trei locuri dintre targurile la care am participat. Iar din cate am vorbit cu ceilalti participanti, se pare ca aproape toata lumea  a fost multumita din punctul acesta de vedere. Ma rog, cei pana la care am reusit sa ma tarasc in cea de-a treia zi de targ - a fost si cel mai obositor targ la care am participat, ma dureau picioarele ingrozitor. Nu mai spun ca respectivele casute de lemn se intindeau pe tot bulevardul - nu stiu exact cati participanti au fost, cred ca in jur de 70.
Pe plan personal, multumiri si impliniri concretizate intr-o centura albastru electric de lac, niste pantofi bleumarin peep toe si altii cu platforma stil Harajuku, aurii. Va asigur ca sunt niste chestii monstruoase - adica de-a dreptul delicioase, intr-o zi o sa ii prezint pe site.
So, nota 10 pentru targul de la Kiseleff si speram sa se mai intample chestii din astea si pe viitor.
Video, aici: http://www.youtube.com/watch?v=sEEJJJOh6Vc

Niciun comentariu: