luni, 7 februarie 2011

LEAPSA

duminică, 1 februarie 2009

LEAPSA

Am dat peste leapsa asta pe blogul Luciei Verona si cum imi place sa ma joc, m-am grabit sa o preiau imediat:
1. Care este cea mai bună carte citită de tine?
Asta e intotdeauna cea mai grea intrebare si in principiu prefer sa nu raspund. O sa le scriu doar pe ultimele trei: Amy Tan - The Bonesetter's Daughter, Henry Roth - Call It Sleep, Geertz - Interpretazione di culture. Fiecare e "cea mai buna" in momentul in care o citesc. Cu exceptia cartilor care sunt proaste dar pe astea e ca si cum nu le-as citi - din motive de securitate personala (banuiesc...).
2. Ai făcut cadou cărţi?
Foarte rar. Cei carora le fac cadou carti ar trebui sa fie constienti de faptul ca sunt privilegiati. Nu consider ca toata lumea merita un astfel de cadou. Iar ca sa fac cadou o carte din biblioteca personala trebuie sa fie cu adevarat un moment epocal.
3.  Care este viitorul literaturii?
Nu stiu. Asta in cazul in care plecam d ela premisa ca exista un viitor....
4.  În ce limbi ai citit cărţi?
Engleza, italiana, franceza, spaniola, latina, romana.
5. Ce cărţi “celebre” nu ţi-au plăcut?
Discursurile lui Cicero care m-au imbolnavit literalmente de nervi.
Confesiunile lui Augustin pe care, din lipsa de material, a trebuit sa le citesc intr-o editie bilingva anglo-latina cu litere puricoase. M-a facut sa sufar.
Toma d'Aquino, Suma theologiae - n-am reusit niciodata sa citesc mai mult de o suta d epagini fara sa mi se faca rau.
Cam atat (din ce-mi aduc eu aminte) - in rest pana si Virgiliu mi-a provocat accese de voiosie. Am avut un an intreg cand numai din astea citeam, vorba unui prieten, "iar plimbi mortaciunile?" (plasa cu carti luate de la bilbioteca...)
6. Ce ţară a produs cea mai bună literatură?
Blah. Yiddishland.
La asa intrebare, asa raspuns.
7. Iei notiţe din cărţile pe care le citeşti?
Absolut intotdeauna. Defect profesional.
8. Cam cîte cărţi ai citit pînă acum?
Daca as fi reusit sa le numar probabil ca ma faceam contabil. Ca tot e cel mai groaznic cosmar al meu - alaturi de visul cu teza la fizica, logic.
9. Cu ce cărţi ai dormit în braţe de plictiseală?
Nu mi s-a intamplat. Daca ma plictiseste o carte tot o citesc, sa stiu ca crap! Dar in general nu mi se intampla sa ma plictisesc.
10. Ce înseamnă cărţile pentru tine?
Hrana.
11. Care este cea mai scumpă carte pe care ai cumpărat-o?
Am mai spus: nu-s contabil. Preturile nu ma intereseaza (si nu doar in materie de carti).
12. Care era cel mai tare final al unei cărţi citite de tine?
Fournier - Cararea pierduta (cel putin in momentul asta)
Plus ultima pagina din Silbermann a lui Lacretelle pe care n-am reusit s-o gasesc nici pana in momentul de fata. Ma intreb cine o fi avand nevoie de ultima pagina dintr-un roman si ce-a facut cu foaia aia, s-a sters la nas cu ea? Nu era mai corect daca fura cartea cu totul?
13. Care este cea mai influentă carte citită de tine?
Critica ratiunii pure. Fara umbra de indoiala.
14 Care scriitor te-a influenţat cel mai mult ?
Ma feresc de influente.
15. Cât de repede citeşti o carte?
Foarte repede. Devorez tot ce pica.
16. Poate literatura să schimbe lumea?
Da.
17. (Întrebare adăugată de Mădălina) Ce restanţe îţi reproşezi şi ai vrea să recuperezi?
As vrea sa-mi fac mai mult timp pentru citit.

Niciun comentariu: