luni, 7 februarie 2011

GALERIA VINTAGE

vineri, 19 martie 2010


GALERIA VINTAGE









Dat fiind ca in ultimul timp mi s-au cerut si niste review-uri de bloguri vintage, am hotaratsa m-apuc de treaba (ma rog, sa ma reapuc deoarece rubrica asta a mai fost si cum devenise repetitiva deoarece pe bloguri, in proportie de 99%, se gasesc cam aceleasi lucruri, m-am plictisit si-am lasat-o balta).
Inca de cum intri pe GALERIA VINTAGE tendinta e sa te enervezi deoarece la cea mai mica miscare, la primul semn de imprudenta, te trezesti catapultat si obligat sa vodeti pe ceva gen "top66" (66 de ce?). Cum chestia asta se intampla de ceva vreme, incep sa inclin a crede ca e voita si ca nu a patit ca altii (printre care si eu) care, odata inscrisi intr-un director, s-au trezit ca site-ul lor redirectioneaza spre alte zari. Cum ma pune "gheavolu'" sa dau click pe rubrica "Despre noi" aterizez direct pe utilis.ro care nu ma intereseaza. Proprietara blogului, "Maria" (n-am gasit alte date, ceea ce nu inseamna ca Vintage Police deja nu stie mult mai multe decat ar trebui sa stie...) ne spune asa: "Îmi place să merg la cumpărături, atât de mult incat garderoba mea este supradimensionata. Îmi plac hainele frumoase, de calitate. Posed articole pe care nu le-am purtat niciodata, altele pe care le-am purtat doar o dată, cel mult de două ori. De vreo luna de zile, hoinarind pe internet am descoperit blogurile vintage si m-am gandit ca ar fi o idee buna sa-mi creez propriul meu blog si sa impartasesc si cu alte iubitoare de frumos in ale vestimentatiei, unele din produsele pe care le detin. Eu zic că sunt haine frumoase, de calitate care sper să va placa . Va astept cu mare drag si spor la cumparaturi !" Nu vad ce-ar fi de comentat aici, poate faptul ca nu ne ofera absolut nicio informatie legata de faptul ca GALERIA VINTAGE e formata din doua cuvinte, respectiv"galeria" si "vintage". Nu stiu daca ar trebui sa trec peste faptul ca la rubrica "Despre comanda" jumatate din text e copiat de la mine si jumatate aiurea-n tramvai, "dupe net". Cum nu sunt intr-o dispozitie belicoasa, prefer sa ma prefac ca n-am vazut cum am fost furata.
Trecand la articolele propriu zise (care, dupa cod, par in jur de 700) vedem ca in descriere se dau destule amanunte (comparativ cu alte bloguri romanesti), mai putin datarea., insa ni se indica (desigur, bezmetic) ce articol e "vintage". Nu e foarte clar prin ce proces magic, probabil ca e un verdict dat pe baza horoscopului din acea zi. Deci, in opinia proprietarei un bolero de la sfarticul anilor '80 e vintage (si nu retro) la fel ca si o rochie de pe la mijlocul anilor '90, "vintage" si ea. Ar fi fost de inteles daca erau niste modele iesite din comun, insa sunt absolut tipice. Probabil peste vreo 20 de ani or sa fie vintage.
Invazia chineza n-a crutat nici acest blog, materializata in articole "vintage like " (adica repro) - ceea ce e un punct in plus.
Din pacate proprietara e complet obtuza la orice semnal venit din partea bietelor haine, astfel o pereche de pantofi Miss Holmes (de altfel foarte frumosi) sint si ei trecuti ca "vintage" in ciuda faptului ca sunt in mod evident o reproducere. Era suficient de vazut ca, in interior, e scris The Seventees Scene"... Realizati prin '95 - '96 cand a fost o adevarata nebunie cu aceste reproduceri. Vintage-ul nu-i de azi, de ieri...  Nu-i el nici din anii '90 ci de mult mai mult...In fine, despre asta cu o alta ocazie.
In ansamblu, articolele de pe site, in totalitate de provenienta germana via second hand (gandesc pozitiv...), sunt urate la modul plictisitor. Nu cu spume - in cazul asta poate ca ar fi fost interesante. Exceptie fac totusi gentile, fara surprize majore - parand a fi bine intretinute. Totul culmineaza cu o esarfa "Yves Saint Laurent" din "matase artificiala" (adica poliester) cu care probabil ca bietul om avea intentia sa se spanzure un pic inainte de faliment.
Nu ma pot abtine sa nu remarc si prezenta unor unghii nu tocmai curate in destul de multe poze...
M-am stradui sa gasesc ceva atragator, vintage, nu de colectie ci macar demn sa se regaseasca intr-o garderoba ceva mai pretentioasa. N-am reusit. Totusi, un punct in plus la capitolul retro il merita pentru perechea de pantofi curcubeu Enrico Coveri anii '80, vanduti la pretul de 60 de lei. Pretul lor real pe piata vintage ar fi fost pe la 150 - 200 de dolari...
decid sa ma opresc totusi in acest moment: am dat peste o "jacheta moderna, foarte chic" careia "franjurii ii dau un farmec aparte". O puteti admira in prima poza de sus. In momentul in care cineva se va decide sa poarte asa ceva, il rog sa ma anunte. Nu de alta dar merita un premiu...
Nota acordata blogului: 5.
Puncte negative: mult second -hand, fata datari, etichetari aiuristice, provenienta de slaba calitate, caracter provincial, articole urate, batranicioase.
Puncte pozitive: exista si articole vintage pe blog (inferent de aspect sau calitate), plus cateva articole de valoare medie, in mare parte retro, care au ajuns acolo probabil printr-o pura intamplare. Pantofii Enrico Coveri primesc un punct intreg.
Evolutie: lineara, personal nu cred ca are sanse ca blogul sa creasca din punct de vedere calitativ.

Niciun comentariu: