luni, 7 februarie 2011

COMUNICAT VINTAGE

COMUNICAT VINTAGE

AM PRIMIT DE LA LIGIA PETRE (MADEMOISELLE VINTAGE) ACEST COMUNICAT PE CARE IL POSTAM IN INTREGIME PE BLOG. VOI REVENI SI EU CU COMENTARII UN PIC MAI TARZIU.
"Iti trimit tie acest comunicat(desi prin el doresc sa ma adresez tuturor proprietarelor de site-uri si bloguri vintage,cat si cumparatoarelor) in speranta ca ti se va parea o idee buna si ma vei sustine postand comunicatul pe vintage police(mi se pare corect sa apara acolo, fiind singurul blog vintage fara scop comercial)

Sunt convinsa ca esti de aceasi parere cu mine si ca acest domeniu in care frecventam amandoua (mai in serios,mai in hobby,nu conteaza,eu imi iau si hobby-urile in serios si sunt convinsa ca si tu faci asta) a devenit CRAZY in ultima vreme.

Sunt din ce in ce mai multe cliente care nu isi ridica coletele,apar bloguri noi peste noapte,fiecare adauga articole cand ii taie capul, ce sa mai, este total lipsit de organizare.

Stiu ca suna pompos,dar noi,vrem nu vrem,lucram in domeniul larg numit MODA.

Da,vintage este o sectiune a modei,in orice carte sau revista de moda vedem asta.

Si atunci de ce designerii si casele de moda sunt foarte buni profesionisti, prezinta colectiile in acelasi timp si sunt organizati intr-un sindicat. Nu mai vorbesc de creatorii wannabe de haute couture ,carora le este extrem de greu sa capete statutul de ‘creatori de haute couture’(lui Alexander McQueen i-au luat 3 ani sa demonstreze ca ‘poate’)

La noi,nu..fiecare ‘lanseaza colectii’ cand are chef,pune ce preturi are chef, posteaza orice porcarie are chef,pacaleste cu nesimtire clientii(stirband astfel intreaga comunitate a vanzatorilor vintage-daca ti-ai luat tzeapa odata de pe un blog,sunt slabe sanse sa te aventurezi sa mai comanzi de pe alt blog). Deci,domeniul este VARZA.

Poate cineva o sa zica ‘cu ce autoritate creaza cineva un sindicat vintage care sa hotarasca pe baza de admis/respins cine e demn sa se numeasca magazin vintage si cine nu e?”

Raspunsul e simplu: cu aceasi autoritate cu care s-a instituit si la Paris sindicatul couturierilor! Din nevoia de ordine si de a tine in frau domeniul. Pentru ca daca iubesti acel domeniu si il iei in serios si muncesti mult, te consumi,suferi si transpiri pentru ca totul sa iasa bine, nu iti cade prea bine(si nu meriti) ca alti colegi de breasla sa-si bata joc de acelasi domeniu.

Buun,sa trec acum direct la ce m-am gandit sa implementam si in Romania,o chestie care defineste comertul online cam din toate celelalte tari (se pare ca noi copiem insa numai aspectele negative), si anume: PLATA INAINTE!

Sunt convinsa ca si tu, ca si mine si ca 90% din cumparatoarele noastre, au comandat vreodata pe net ceva din afara. TOATE siteurile (vintage si nu numai) din tari ca SUA sau Japonia (pe primele locuri in E-commerce-ul mondial) cer achitarea pretului si a taxei de expeditie in avans. Simplu si la obiect. Dupa ce vanzatorul primeste banii, purcede in expedierea coletului.Bun. E posibil insa sa ne izbim de neincrederea clientilor ca le vom mai trimite coletele. M-am gandit si la asta: le trimitem dupa expediere scanata/fotografiata factura de la posta,unde zice clar ca X i-a trimis lui Y pachetul.

De aici incolo,daca se pierde din vina postei sau Y nu primeste acasa mandat sau nu se duce sa-l ridice, nu mai e problema lui X,vanzator de vintage.

Asta mi-au spus clar toti vanzatorii online din afara cu care am comunicat(bine, ei imi trimit un cod al coletului pe care il pot urmari in orice moment pe internet sa vad unde se mai afla si cand ajunge)

Ideea este ca, sa nu fim ipocriti, cine si-a facut un obicei din a comanda lucruri pe net din Romania, cu siguranta ca a comandat, comanda sau va comanda pe viitor si din alte tari. Unde se va izbi de aceasta regula unanim valabila. Aici apare urmatorul aspect dificil:

Pentru a functiona noul sistem,va fie absoluta nevoie ca TOTI vanzatorii vintage sa adopte acest sistem cu plata inainte. In acest fel, clientii nu vor avea de ales si se vor conforma. Cu aceasta ocazia va disparea practic complet problema noastra cu clientele neserioase si colete retur(pe care platim o groaza de bani sa le ridicam inapoi)

Daca insa se vor ivi nesimtiti si escroci care sa nu trimita intentionat pachetele, clientele respective se vor putea plange ‘sindicatului’ sau lui vintage police si sindicatul se va asigura ca nimeni,niciodata nu va mai comanda nici macar un ac de pe site-ul respectiv. Asta ca sa le taiem avantul celor cu ganduri necurate si intentii de tzeapa.



In alta ordine de idei,sunt sigura ca unul din motivele pentru care multi clienti nu isi mai onoreaza comenzile deja expediate,este faptul ca ,intre timp,un alt site a publicat ceva ce le place mai mult. Mult freamat,nehotarare,jale si dor ca deja am comandat 4 articole de pe alte site-uri si nu mai au bani de aceasta fusta minunata postata acum 3 minute de alt site. Dar le este insa rusine sa anunte celelalte bloguri si sa-si anuleze comanda,asa ca prefera sa se faca ca ploua si eventual sa dea vina pe posta(mereu merge smecheria)!

Asta s-ar rezolva simplu: si noi,ca si designerii care isi prezinta toti noile colectii cam in acelasi timp (fashion week) si noi sa avem practic sa zicem o saptamana pe luna in care sa posteze toata lumea. Nu toti in aceasi zi la aceasi ora, dar in aceasi saptamana, sa avem un fel de ‘vintage week’. Astfel,totul fiind postat aproximativ in acealasi timp, clientele vor fi puse in situatia de a face o alegere decisiva intre fusta X de la tine sau bluza Y de la mine, daca stiu ca nu si le pot permite pe amandoua.

Pe acelasi principiu baga marfa in acelasi timp si toate magazinele de haine si casele de moda: ca sa nu risti situatia in care clienta si-a consumat deja banii la alt magazin care a bagat marfa inainte. Si nici clienta nu mai risca sa-si dea pumni in cap ca a dat o suma mare pe un pulovar banal si acum vede o rochie superba si culmea,mai ieftina! Mereu se intampla asta,nu?



Bun,cam asta am avut de spus,sper ca macar sa functioneze una din ideile aduse:

- sindicatul

- plata in avans

 -vintage week



Vintage week e cumva o alternativa a ‘platii in avans’, mai usoara de pus in aplicatie si care probabil va determina o reducere a nr de comenzi ne-ridicate dar nu o abolire completa, ca si ‘plata in avans’. Iar sindicatul pur si simplu va functiona pe principiul site-ului ‘Vintage Fashion Guild’ care are clar anumiti membri oficiali admisi pe criterii bine definite. (VPL incerca sa faca asta,insa nu este deloc suficient de dur si selectiv. Eu vorbesc de o incercare de a face cumparatorii sa inteleaga ca daca un blog/site nu se regaseste in sindicat,probabil nu merita sa-si dea banii comandand de acolo. Si cel mai probabil,nici nu va afla de acel blog, deoarece nu va fi publicat pe site-ul sindicatului)."

Un comentariu:

Anonim spunea...

Sunt de acord cu ce ai scris in legatura cu persoanele neserioase care nu-si ridica coletele, dar sunt si persoane FOARTE NESERIOASE printre cele care au un astfel de site, deci care VAND haine vintage. O astfel de peroana este GABRIELA DOBRITA din Ghimbav Brasov. Si ca sa intaresc cele de mai sus, va spun povestea mea. Am comandat de pe acest site doua produse, inainte de a le comanda am rugato pe aceasta "doamna" sa-mi dea cateva detalii despre produsele pe care urma sa le cumpar. Imediat am primit si raspunsul. Intrebarea era legata de masurile hainelor respective, m-a asigurat ca produsele sunt noi, impecabile, ca doar haina de blana sintetica este putin purtata dar ca arata impecabil. Nu asta a fost problema cand am ridicat coletul. Stiind ca le-am cumparat de pe un site vintage, nu ma asteptam sa fie noi, dar masurile au fost cu totul eronate. Manecile hainei de blana imi vin trei sferturi, iar puloverul abia il trag pe mine. Deci masurile pentru amandoua sunt S/34-36 in niciun caz M/38-40, asa cum m-a asigurat. OK! mi-am zis. Sunt de buna credinta, ridic pachetul si constat ca am dat niste bani (care oricum nu au fost putini:145Ron) pe ceva ce nu pot purta din cauza marimilor. Ii scriu un email doamnei si ii explic foarte frumos si respectuos ca imi pare rau dar nu pot purta hainele respective si ca o rog sa accepte returul, mai mult decat atat sa-mi spuna cat au fost taxele postale la trimiterea lui catre mine pentru a i le plati. Bineinteles ca nu am primit niciun raspuns, nici favorabil dar nici nefavorabil. Pe site-ul BUTICUL CU FARMECE, este trecut : produsele nu se returneaza decat in situatii speciale, deci constat ca ce mi s-a intamplat mie, nu este o situatie speciala in acceptiunea "doamnei". Deci mi-am luato, cu alte cuvinte, iar de acum voi deschide OCHII CAT CEPELE daca voi mai cumpara vreodata de pe site-urile vintage. Am povestit tuturor prietenelor ce mi s-a intamplat si va rog frumos sa publicati acest comentariu, pentru ca oameni neseriosi sunt si deoparte si de cealalta. Ma refer la Cumparatori, dar si la VANZATORI.
Numai bine!
Carmen Berbecaru