luni, 7 februarie 2011

VIRGULA VINTAGE - PANTOFI SI OBSESII VARII

joi, 15 aprilie 2010

VIRGULA VINTAGE - PANTOFI SI OBSESII VARII


Astazi mi-a venit o pofta nebuna sa scriu despre pantofi - asa ca m-am hotarat, dupa bunul meu obicei, sa abandonez toate celelalte chestii in curs, de la certuri si pana la rochiile anilor '50 despre care n-am chef sa vorebsc in momentul de fata deoarece doar rochii am vazut toata ziua in fata ochilor. Da, rochiile pe care vi le pregatesc pentru The French Bazaar de sambata si pe care nici n-am avut timp sa le fotografiez (si nici n-o sa am, poate doar daca organizez  o sedinta foto in decursul noptii de maine).
In fine. despre ce era vorba? Aha, despre pantofi. Si vroba aia, totul are o mare-mare legatura, in sensul ca in sfarsit sunt si eu multumita, mi-am gasit perechea de pantofi negri a visurilor mele. Negri, din faille, de la Escada. Nu stiu de ce dar imi inspira ceva legat de gandaci. Adica au ceva de gandac mare si striat, cu toc. La o adica cred ca poate sa existe un gandac cu toc. Sau un pantof in forma de gandac... la fel cum "virgula" lui Vivier mi-a inspirat intotdeauna un viermus care iese din mar... Si ce viermus...
Inutil sa precizez ca pentru un Vivier (inca unul, adica) mi-as da un ochi din cap - asa am zis si prima oara si uite c-am ramas cu amandoi...
M-au fascinat intotdeauna tocurile create de el (vivier, pe langa faptul ca e/afost un geniu al pantofilor de orice fel, a fost in primul rand un inventator de tocuri). Cred ca e suficient sa amintesc de tocul cu sfera aplicata, din strasuri, al sandalelor create special pentru Marlene Dietrich - un exemplu atat de delicios si, vorba unui amic de-al meu, de "fetis" nu cred sa mai existe...
Despre tocurile in forma de virgula, facute dintr-un aliaj folosit in constructioa motoarelor de avioane am pomenit mai inainte, uitand insa sa spun ca toate modelele lui Vivier au fost conservate in prototipuri de hartie.
As mai vorbi si despre pantofii creati special pentru regina Elizabeta, cu ocazia incoronarii acesteia (in 1953) - un toc imbracat in piele de ied aurita in care sunt incastrate granate.
Si, asa cum declara Vivier insusi, "pantofii mei sunt sculpturi".
Perfect de acord cu el: sunt o mare iubitoare de arta...
Cum educatia se face zi de zi si ora de ora fiti pe faza, nu se stie ce idee imi mai vine pana maine, ce achizitie ma mai impresioneaza si despre ce mi-o veni cheful sa vorbesc...

Niciun comentariu: