luni, 7 februarie 2011

VINTAGE - ROCHIA ANILOR '50 (I)

VINTAGE, DATARI, 

vineri, 12 martie 2010


VINTAGE - ROCHIA ANILOR '50 (I)




In seara asta, ca tot am intrat de ceva timp in "tematica", m-am gandit sa incep un miniserial cu rochiile anilor '50. E adevarat ca sunt deja 4-5 subiecte deja pregatite, cu articole scrise si tot ce trebuie, doar de introdus in computer insa am senzatia ca exact chestia asta ma scoate din sarite, si "n-am chef', si "las' pe maine", "poate mai adaug ceva". Si cum de ieri incolo sunt supusa unei incredibile avalanse de tampenii ( care inca n-am inteles inca daca sunt izvorate din rea credinta sau pur si simplu din ignoranta), am ramas fixata pe subiectul asta. Cand e vorba de istoria modei nu prea e loc de "polemici" si de pareri - e o materie fixa pe care ori o cunosti, ori nu.
Bun. O sa incep cu anul 1955 dintr-un motiv lesne de inteles: e nu doar cel mai bine definit an al decadei, ci si unul dintre cele mai "miraculoase" momente ale istoriei modei in general. Femeile se imbraca bine, atat in Europa, cat si peste ocean. Modelul Dior si Balenciaga, pus in practica in 1954, (ma refer la faimosul "A" in special), este absolut triumfator. de asta nici n-o sa insist, pe asta-l cunoaste toata lumea (si se pare ca doar pe asta). Sper ca e evident ce reprezinta, ok (admirati foto nr. 1)? Fusta in A, corsaj ridicat si oarecum turtit. Linia H pleaca din anul '47 si se intoarce hat, in anii '20. Modelul s-a incadra in categoria "tubular", accent pus pe solduri etc.. Rochia de acest tip e de cele mai multe roi insotita de un alt element, tip mantou, taior etc. Guess what, de cele mai multe ori gulerul lipseste. Talia e marcata insa atipic, spre sold (ca la rochiile anilor '20), pentru restul observati foto nr.2. Tot Dior (si tot in '55), cum ii statea lui capul numai la prostii, s-a gandit sa inventeze inca o chestie: modelul Y. Adica modelul A, inversat. Accent pe umeri, fusta conica sau lalea, talie frumos marcata cu brau din acelasi material. Vezi foto 3.
Si asta e doar inceputul. Un singur an, trei tipuri de rochie, o singura casa de moda.
Cam cate modele de rochii sunt in anii '50? Eu zic sa v-apucati de numaratoare de pe acum...

Niciun comentariu: