luni, 7 februarie 2011

SPECTRUL LISTEI NEGRE

joi, 25 martie 2010

SPECTRUL LISTEI NEGRE


AM PRIMIT URMATORUL MAIL. CONCLUZIILE MELE LE PUTETI CITI LA SFARSIT.
"Stimata si draga Cristina,

Ma adresez in speranta ca se poate publica pe VINTAGE POLICE patania mea. Pe scurt, am ajuns pe lista neagra a blogspot-ului SHOPPING DE LA RODY independent de vointa mea, avand necazuri despre care nu pot povesti acum. Acolo, este mentionata doar o parte din adevar dar si acela este mistificat. Patania mea este asa:
Am rezervat 13produse, dandu-mi dimensiunile exacte(bust, talie, sold si ulterior, lungimea labei piciorului in cm) si adresa postala in vederea primirii acestora CU CONDITIA CA DIMENSIUNILE PRODUSELOR(care nu erau afisate dar se dadeau la cerere) SA MI SE POTRIVEASCA. La scurt timp am primit ca incaltamintea( o pereche de saboti) este cu 1cm mai scurta decat port eu dar ca ii pot primi cadou. Am replicat ca nu este nevoie atat timp cat nu mi se potrivesc. Apoi, am primit mesaj ca mi-au fost expediate produsele si ce nu mi se potriveste pot returna iar taxele de expediere mi-au fost facute cadou. Pretul insa era ca si cum era inclusa perechea de saboti despre care am spus ca nu mi-e necesara. La acesta, Jazcko Rodica s-a scuzat ca nu a patit niciodata asa ceva, ca a gresit la calcul, nu a pus sabotii in colet, dar ca, probabil n-a fost sa fie sa primesc cadou taxele(cica nu i se arat)...
Taxele au fost pana in 27lei iar sabotii erau 25lei, deci "m-a cadorisit cu 2lei"... bun si asa, calu' de dar...
Am studiat apoi inca o data multitudinea de mesaje primite cu dimensiunile si majoritatea nu se potriveau, erau foarte mari pentru mine. Eu eram hotarata sa ridic coletul, bazandu-ma pe promisiunea ca ce nu-mi vine pot returna. Au inceput problemele mele si am intarziat ridicarea coletului. Cand am crezut ca mi se rezolva acestea s-au acutizat astfel ca, intr-una din ultimele zile pana la returnarea coletului la expeditor, am mers la Posta si am expediat un mandat postal de 50lei catre Jazcko R. ca sa ii acopere cheltuielile de expediere si returnare care ar fi fost ~27lei + 19lei = 46lei. Pentru efortul de a ambala/desface si de a transporta de 2ori un colet, recunosc, mi-am cerut doar scuze si iertare in mail-ul trimis cu scanarea chitantei.
In final, vazand ca nu raspunde la acesta cu aceeasi viteza cu care a expediat coletul, am intrat pe blog pentru ca ma bantuia deja banuiala... care s-a adeverit, din PACATE. Mai mult decat atat, un costum de baie pe care doar il rezervasem "poarta anatema numelui si adresei mele postale"...CU LITERE MARI, STACOJII...
Eu am incercat sa nu fac rau si sa fiu cat de cat corecta, dar asta s-a intors impotriva mea. Sunt foarte necajita...Adresa mea de acasa e pusa peste tot pe blog. Mi se atribuie lucruri pe care nu le-am scris si, in general, sunt "facuta" cu ou si cu otet. Este prima data in aproape 3ani de zile cand nu pot ridica un colet si sunt pedepsita mai rau decat cele care n-au ridicat serii de colete si nici nu au platit cheltuielile, nici macar nu si-au cerut scuze. Nu stiu daca mai exista un caz similar cu al meu, dar as fi curioasa sa aflu.
Mai jos, sunt mesajele semnificative schimbate intre noi, in ordinea "petrecerii evenimentelor".
Eu multumesc anticipat
si raman in continuare fidela blogului V.P. Si daca nu scriu, ingrata ce sunt, decat cand imi ajunge cutitul la os, mai sper in iertare si o cer sincer, macar acum, in postul Pastelui, cand grija mea mai mai mare nu e ce bag in gura ci cea ce scot pe ea, ma rog, ce "transcriu" din tot ce-mi vine...

Alise
.................................................................."

LA ACEASTA SCRISOARE SUNT ATASATE SI MAILURILE SCHIMBATE INTRE ALISE SI SHOPPING DE LA RODY PE CARE URMEAZA SA LE POSTEZ AICI DOAR IN CAZUL IN CARE CINEVA DORESTE NEAPARAT.
Ca de obicei, cum nu doresc sa intru de la inceput intr-o polemica de tip "ba da, ba nu" (desi stiu ca, inevitabil, asta se va intampla), tin sa subliniez totusi niste lucruri pe care le credeam foarte clare.
1. Pe LISTA NEAGRA (nu conform unei reguli scrise sau nescrise, ci conform unui bun simt elementar) ar trebui sa intre doar urmatoarele categorii:
A. Persoane care au comandat (nu rezervat, atentie) si care au disparut ulterior, fara a trece vreodata pe la posta, fara a raspunde la mailuri sau la telefon. Si care nu-s nici grav bolnave, nici nu le-a calcat masina.
B. Persoane care confunda magazinele online cu un centru de inchirieri haine si care-si imagineaza ca daca poarta o rochie de doua-trei ori nu se vede. Macar inainte de a trimite asa ceva retur asigurat-va de doua lucruri esentiale: unu, ca ati dus-o la spalatorie si doi, ca n-au trecut trei luni de cand ati comandat-0.
C. Persoane cu varii probleme mentale care-si imagineaza ca rolul unui magazin online este acela de a-i trimite acasa cat mai multe articole ca acestea sa poata fi probate. Daca porti 39 la picior n-o sa-ti vina niciodata un pantof 37, oricat de mult ti-ar placea acesta.

In alta ordine de idei, nu inteleg cum pentru proprietarii de bloguri masurile unui articol sunt oferite doar la cerere. Inteleg atnci cand e vorba de anumite detalii, insa macar la modul general (si corect) cred ca ar fi ceva absolut normal ca acestea sa fie prezente in descrierea articolului. Sau se schimba in functie de cumparator.

Trecand la problema de mai sus:
1. E un mare mister cum in cazul unui sabot se poate gresi lungimea cu un centimetru (adica cu un numar). Da' mare de tot. Nu insist, mai ales ca e ceva de genul "uite sabotu', nu-i sabotu'".
2. Taxe de expediere de 27 de lei??? deci, sa recapitulam, 13 produse, da? 1. bluza 2. cardigan 3. pantalon 4. pantalon 5. fusta 6. costum 7.cardigan 8. costum 9. compleu 10. pardesiu 11. saboti 12. fusta 13. pantalon. Sabotii ies din discutie de vreme ce nu erau prezenti la apel. Total : 435 lei (citez: "Am facut calculul si 435 erau cu tot cu sabotii,
de aceea ti-am scris mai devreme despre ei, crezand ca i-ai pus si pe acestia in colet... sau poate nu am calculat eu bine, voi mai
calcula o data.
Poop,

Alice


......................................................................................................
da ai dreptate, nu stiu cum de am gresit, ar fi fost 410,
dar nu-i nici o problema iti pot trimite maine diferenta de 25,
probabil am calculat atunci cand era vb de sabotei
scuze si maine iti pun banii la posta
multumesc pentru intelegere
rody"").

Deci, la greutatea respectiva (10 kg? or fi fost si niste gantere pe langa...), plus ramburs nu exista o taxa de 27 de lei.
Pe kg. se taxeaza cam 1-2 lei, de fapt cel care atarna "greu" e rambursul. Iar articolele in cauza, cu tot cu pardesiu, parol ca nu cantareau mai mult de 4-5 kile...
Asa ca cel mai potrivit e sa va citez din experienta proprie: am avu un colet cu 9 articole (intre care palton si pulovere, rochie de seara...), greutatea nu depasea 7 kg, rambursul a fost de 2100 lei (doua mii o suta lei). Taxa de expediere nu a depasit 25 de lei.
Ok, intre timp am primit chitanta scanata, coletul chair avea 10 kg din cauza ca eru si articole din piele in el (atuni da, e altceva). Insa tot acolo imi apare urmatoarea chestie: valoare (cu tot cu TVA), 19, 20 lei. Ok, asa o fi, 27 - 19,20 tot dracul ala e la urma-urmelor.


La un colet ca cel de mai sus, 5 kg plus rbs 400, taxa e in jur de 16-18 lei. Nu ca ar fi mare lucru insa ciupelile la cantar ma irita.  Singura explicatie ar fi cazul in care a pus valoarea tot 400 de lei (dar ma intreb cine ar face asa ceva).
3. Problema oricum NU EXISTA de vreme ce s-au trimis taxele de expediere (50 de lei), de reexpediere etc.etc. Nu stiu cine ar mai fi facut asa ceva, chiar am ramas uimita.
4. Niciun client nu e OBLIGAT sa ridice un colet, e dreptul lui sa accepte sau sa refuze. Diferenta e data totui de bunul simt al fiecaruia. Iar motivul pentru care un client ajunge pe lista neagra nu e faptul ca nu a ridicat un colet sau ca a renuntat la o rezevare, ci faptul ca e lipsit de bun simt si nu-si asuma responsabilitatea.

Cred ca am spus ceea ce era de spus, concluziile le trageti voi. Apropo, adresele de expeditie sunt CONFIDENTIALE. Totusi.
5. Revin totusi cu un comentariu, lasand la o parte taxele postale, rambursul si alte chestii aidoma (care, intre timp s-au lamurit oarecum, asa ca am dat mai sus explicatiile): TOTUSI, cumparatoarea si-a admis vina, si-a cerut scuze, a platit taxele. Deci prezenta ei pe lista neagra tot nu poate sa mi se para normala in contextul de fata - cel putin in ceea ce ma priveste (luati-o ca pe o opinie personala), LISTA NEAGRA serveste la a avertiza altie bloguri si site-uri cu privire la anumiti clienti pe care nu i-ar dori nimeni, nu la pedepsirea acestora.
TOTUSI SE PARE CA ADEVARUL E UNDEVA LA MIJLOC. E ADEVARAT CA AICI DISCUTAM PREZENTA RESPECTIVEI CLIENTE IN LISTA NEAGRA A UNUI ANUMIT BLOG INSA MI S-AU SEMNALAT SI ALTE PROBLEME IN LEGATURA CU ACEEASI CLIENTA, CEVA MAI NEPLACUTE DECAT NERIDICAREA UNUI COLET. CUM NU POT SA MA IMPLIC DECAT LA NIVEL GENERAL, V-AS RUGA DOAR SA DATI DOVADA DE MAI MULTA MATURITATE...
PROBLEMELE ULTERIOARE SEMNALATE AU VENIT PE MAIL SI DIN PACATE NU AM PERMISIUNEA DE A LE PUBLICA, NU SE DORESTE ALIMENTAREA UNUI ULTERIOR SCANDAL. INSA CEL PUTIN DOUA DINTRE ELE VIN DIN PARTEA UNOR PERSOANE CU REPUTATIE IREPROSABILA, DECI INCLIN SA LE CRED. SI AMANDOUA "ACCIDENTELE" SE INSCRIU IN UNA DIN CELE TREI CATEGORII SEMNALATE DE MINE MAI SUS.

Niciun comentariu: