luni, 7 februarie 2011

PRAJITURELE GLAZURATE





Acum cateva zile am primit coletul cu lucrurile comandate de la SIFONIERUL CU INTARSII - dupa cum cred ca deja stie toata lumea, d-na Dorina Ignat, proprietara acestui blog, e o persoana extrem de atenta si de meticuloasa asa ca este absolut evident ca totul era perfect.
Insa am avut o mare surpriza, extrem de placuta, am dat in pachet peste niste brose (da, cele care erau cadou daca cumparai de cel putin 15 lei) ABSOLUT MINUNATE.
Nu le dadusem cine stie ce importanta pe blog, nici nu se vedeau prea bine in fotografii. Insa cand le-am vazut in realitate am ramas pur si simplu cu gura cascata - sunt niste bijuterii extrem de delicate, au ceva de prajiturele glazurate ca-ti lasa gura apa! De mult n-am vazut ceva atat de frumos, de delicios (da, cred ca asta e cuvantul potrivit!) - deja le-am scos in lume de doua ori pana acum si toata lumea le-a admirat!
I-am scris d-nei Ignat si i-am cerut cateva detalii, mi-a spus ca brosele sunt intr-un fel "creatie de familie" - "unul din fii mei e artist plastic (sculptura dar si pictura, in tinerete am luat si eu lectii de pictura si as fi vrut sa urmez liceul de arte plasice dar parintii s-au impotrivit) si mi-a dat sfaturi si ajutor la diverse "creatii"iar cuptor pentru ars au niste prieteni care picteaza sticlarie(si sticla dupa pictat trebuie arsa)." De altfel s-a ocupat inca din anii '80 de confectionarea de  martisoare, coliere din piele impletita, tricotaje, felicitari, ceramica etc., asa ca vorbim despre o persoana care are nu doar imaginatie si bun gust, ci si experienta.
In ceea ce priveste partea "tehnica" mi s-a explicat ca  "brosele sun facute dintr-o pasta (lut pentru portelan, contine caolin) care se modeleaza (se poate folosi negativ, se pot modela manual, se poate intinde pasta si decupa cu o forma- chiar si cu un pahar la cele rotunde, sau alte forme -cum se decupeaza covrigeii/prajiturile), se decoreaza daca e cazul cu forme facute tot din pasta- frunze, flori, margelute, etc, apoi se pune glazura, cu pensula si se ard in cuptor, la 1000-1300 grade C.Eu cuptor evident ca n-am avut, le-am trambalat la prieteni, deci mai mare "daraua"cum se spune.
Sunt destul de migaloase, de aceea au si forme mai simple si culori putine (nu mi-am permis prea multe glazuri)."
Mmm, stiam eu ca au ceva de prajiturele dulci-dulci, de aia sunt "glazurate". Ca sa va demonstrez ca e chiar asa le-am pozat: soparlele (care-s surioare) n-au vrut sa stea absolut deloc (asa-s soparlele, sperioase...), brosa cu floricele insa s-a conformat. Nu va luati nici dupa pozele de pe blogul Sifonierului cu intarsii, nici dupa ale mele - in realitate arata de o mie de ori mai bine, credeti-ma pe cuvant!
Va recomand cu caldura SIFONIERUL CU INTARSII (din toate punctele de vedere, nu doar pentru brose), n-o sa fiti dezamagiti, lucrurile sunt foarte bine intretinute, hainele sunt spalate in spalatorie profesionala, coletele sunt impecabile, preturile minuscule. Plus ca acum cateva zile a fost si-o esarfa Hermes asa ca nu se stie ce surprize ni se mai pregatesc!
Eu zic sa va grabiti ca da ca nu s-ar putea sa plece toate soparlele la plimbare si sa se manance toate prajiturelele...

Niciun comentariu: