luni, 7 februarie 2011

Dior - Vintage - Ferre. Si cam atat.

duminică, 31 octombrie 2010


Dior - Vintage - Ferre. Si cam atat.

In ultimul timp am ezitat destul de mult in ceea ce priveste urmatoarea problematica de care sa ma ocup pe blog -  asa ca n-am mai scris. Foarte simplu. Subiectele sunt prea multe si prea putine in acelasi timp. Prea multe atunci cand vine vorba de vintage (si mi-e destul de greu sa aleg), prea putine atunci cand ajunge in zona "vintage-ului romanesc". O sintagma suficient de dizgratioasa ca sa-mi devina antipatica... In materie de bloguri si site-uri evolutii notabile in ultima perioada nu sunt - putinele lucruri bune de acum cateva luni s-au mentinut, cele rele au persistat. Mi-a spus o domnisoara cu care m-am intalnit de curand ca vintage-ul adevarat din Romania (si se referea la cei care se ocupa de acest sector, evident) il poti numara pe degetele de la o mana. Eu cred ca si daca-ti lipsesc cateva degete tot te descurci.

Tod din categoria "spuse": imi povestea la un moment dat un foarte mare colectionar de vintage din Italia ceea ce-i spusese lui in America in anii '50 un batran evreu pasionat de astfel de lucruri: "se prendi la mano di uno di noi e la graffi, mica esce il sangue, ma gli stracci".
Pasiunea o ai in sange - daca nu exista n-o poti imita, cel mult o sa arati ca motanul din desene animate, aluia de-i fac ochii ca la jocurile mecanice, cu semnul asta pe ei $$.


"Sulimare a chic-ului. Cautare a detaliului. Armonia contrariilor. Si un gust sofisticat al culorii si al fanteziei - negru, alb, mult gri, un spectaculos verde smarald, o invazie de buline si de flori, enorm e multe flori. Un microcosmos estetic cuprins intr-o ora de prezentare si in 81 de tinute, fiecare purtand un nume aparte, plin de sensuri - Trot, Tempete, Beaton, Ascot, Crepuscule, Passion, Mystere, Scala... - dorind parca sa sugereze treceri temporale, emotionale, geografice. Se poate spune ca pentru a citi, inauntrul si in spatele fustelor plisate, a broderiilor, a captuselilor impermeabilelor din faille, toata personalitatea lui Ferre, intreaga traditie Dior, toata atmosfera indefinita, suspendata, magica a Parisului."
Acestea sunt cateva fraze scrise de Grazia D"Annunzio in Vogue Italia din septembrie '89 despre prima prezentare de moda semnata Gianfranco Ferre pentru Dior (care avusese loc la Paris, 24 iulie 1989).
E deja vintage (sau, pentru puritani, retro), istorie.
Si sunt lucrurile de care ne vom ocupa (preponderent) de acum incolo.

Niciun comentariu: