luni, 7 februarie 2011

COSMETICE DE BUN GUST

vineri, 16 ianuarie 2009


COSMETICE DE BUN GUST






Hoinarind eu pe net dupa bunul meu obicei, mi-am dat seama ca din cand in cand e cazul sa te opresti sa mai rontai si-o bomboana, o maslina, ceva... Asa ca am dat peste o chestie super misto - cu multe, multe masline- numita "cosmetice organice", mai precis site-ul www.olivo.ro. Exista si un blog cu care am luat legatura (http://organicinromania.blogspot.com/) iar tipa care se ocupa de minunatiile astea mi-a explicat care-i treaba: "ideea e ca daca ne turnam kile de cosmetice pe noi care sunt 100% chimicale si ne asteptam sa aratam minunat pana la 80 de ani, e ca si cum ai manca numai hamburgeri si ai vrea sa fii Kate Moss (asta am pus-o motto pe blog :)) Cosmeticele standard sunt echivalentul mancarii cu E-uri. Oricum nu putem sa renuntam la ele dar putin aer proaspat pt piele nu strica."
Bine gandit, bine zis - de aia fiecare Martini are maslina lui. Nu-mi plac hamburgerii si nici chimicalele, la fel cum nu-mi plac florile de plastic si pestii de sticla. M-am invartit pe Olivo si-am descoperit o gramada de chestii interesante si mai ales apetisante, pe care am intentia sa le incerc rand pe rand.  Sampoane naturale, geluri de dus, sapunuri cu ulei de masline (cred ca s-a inteles ca aici totul e pe baza de ulei de masline) - ambalajul lor oricum imi inspira ideea de vintage. la urma-urmelor daca dorim sa ne imbracam "ca pe vremuri" de ce nu ne-ar placea sa folosim si aceleasi tipuri de cosmetice ca atunci, fabricate cu grija, impachetate dragut si, mai ales, facute din ingrediente "de-adevaratelea", nu din cine stie ce traznai facute in laborator. Mda, e adevarat ca poate pierzi sansa de a-ti creste al saselea deget la mana sau al doilea nas... nu-i nimic, bei niste Adria si sa vezi cum recuperezi!
De altfel ni se spune pe site ca aceste cosmetice organice "nu contin componenti sintetici, derivati petrolieri, conservanti chimici, grasimi animale sau parfumuri sintetice, iar plantele din care sunt produse sunt cultivate organic (fara ingrasaminte chimice, pesticide etc)." Ceea ce presupun ca e un lucru mai mult decat pozitiv, spre ca sunteti de acord.
Am mai primit si urmatoarea explicatie pe care o postez aici, va poate explica mai bine tot ceea ce doriti sa stiti despre acest nou site: "Olivo vinde cosmetice organice pe baza de ulei de masline (deocamdata, ne extindem si la alte ingrediente de baza). Produsele sunt certificate de organismul de certificare italian AIAB/ICEA (certificarea e obligatorie pt cosmeticele organice). Gama cuprinde produse pentru fata, corp, par, sapunuri si acopera cam toate nevoile (ten uscat, gras, par deteriorat etc).Unele produse pot fi folosite si pentru copii si bebelusi. Preturile sunt cele mai mici de pe piata pentru cosmetice organice si pachetele de produse au reduceri. De fapt sunt mai ieftine decat produsele cu ulei de masline de la Avon. Livrarea se face la domiciliu si e gratuita pentru comenzi peste o anumita suma."
M-am uitat pe site cam peste tot si asa este: preturile sunt mici-mici, exista o groaza de pachete cu produse numai bune de facut cadou (nu neaparat altcuiva, eu m-as cadorisi cel putin o data pe zi). De Avon sa nu aud - nu, nu vreau un al saselea deget.
In privinta uleiului de masline sunt 100% de acord - eu numai asta folosesc oricum, atat in mancare, cat si pentru masti (mai ales pentru par blond parlit cu placa face minuni). Nu mai trebuie sa adaug ca  "uleiul de masline este ingredientul de baza in infrumusetare (i se zice si uleiul frumusetii) si ca are proprietati de genul: reface hidratarea si elasticitatea deoarece este bogat in vitamina E si antioxidanti puternici cu o mare putere de vindecare si mentinere. Foarte eficient pentru combaterea matretii. Se foloseste pentru tratarea pielii uscate, mentinandu-i hidratarea, calmand-o si absorbindu-se repede ca sa hraneasca pielea sub suprafata. Efecte terapeutice recunoscute pentru cei care sufera de alergii, eczeme si alte probleme ale pielii. Are efect de tratament asupra parului afectat de utilizarea a prea multe cosmetice cu componente chimice. Ajuta la incetinirea procesului de imbatranire a corpului.".
Am adaugat totusi pentru ca cei care se ingrijesc de acest site explica foarte bine ce si cum, de ce si pentru ce. Asa ca va invit sa-l vizitati si voi, va asigur c-o sa va placa. Evident, daca va plac lucrurile naturale, bine facute si gustoase (ca sunt sigura ca-s si gustoase, untul de corp de la Body Shop e, credeti-ma pe cuvant). Da' o maslina, ceva, nu vreti?

Niciun comentariu: