luni, 7 februarie 2011

CIUDATENII VINTAGE






Astazi m-ma hotarat asa, brusc si pe neasteptate sa scriu despre anul 1929 in moda si la fel de brusc si pe neasteptate m-am razgandit deoarece n-am chef de sinteze la ora asta. Nu de alta dar toata ziua am pozat cu ravna diverse lucruri care urmeaza sa fie postate pe Vintage Wardrobe asta dupa ce azi de dimineata (si nu dupa cafea, ci concomitent cu ea) mi-am dat seama ca nu gasesc lista cu ce trebuie fotografiat. Asa ca, dupa o scurta analiza si sinteza (urmata de o furtunoasa dezbatere interioara) am hotarat ca e indiferent ce si cum. Am dat ascultare vocii poporului (manifestata prin cautari intense pe blog) si am hotarat sa fie posete si rochii. Si ce s-o mai nimeri ca oricum nu se cunoaste, oricat m-as "aplica" eu.
In consecinta, e nevoie de ceva amuzant la ora asta asa ca o sa va povestesc eu cam peste ce chestii ciudate am dat prin plimbarile mele pe diverse bloguri de profil. Cu observatia ca "ciudat" are de data aceasta o conotatie pozitiva.
Lucruri neobisnuite, fantastice, nemaivazute gasite de mine pe net (si legate de vintage, evident), salvate prin computer si nefolosite pana in momentul de fata.
Un prim exemplu ar fi rochia  din chiffon roz, anii '70, la 190 de $, luate de pe VINTAGEOUS, cu care ai mari sanse sa arati exact ca o fantoma...
In ceea ce priveste palariile, cred ca o palarie impodobita cu bufnite e exact ce mi-as dori. Cred ca e buna cand plec la vanatoare pe timp de noapte... Bufnitele ca bunitele, mi-am adus aminte de o chestie citita: in secolul al XVIII-lea era foarte la moda sa porti sprancene false facute din piele de soarece... Nu ma-ntrebati cum aratau si nici daca-i adevarat: va spun sincer, habar n-am! In Italia, in secolul al XVI-lea femeile isi colorau dintii.... Dupa cum zicea un amic de-al meu, viitorul ne surade. Cu dinti de aur...
Pantofi girafa are cineva? Daca nu ma inseala memoria au fost create de Bonnaire prin anii '90 ('95/ '96?).
Si mai spuneti ca eu sunt rea si ca va tiranizez... cand Ludovic al XIV-lea a ocupat Strasbourgul, le-a ordonat noilor sai supusi sa adopte moda franceza in termen de patru luni.... Dictatura modei...
Apropo de dictattura, citeam de curand intr-un cotidian din 1948 (Ancheta de Braila, parca...) un sfat pentru domnisoarele proletare: cum se intoarce un guleras ca sa para mai nou si mai curat...
Cam atat in materie de elucubratii pe ziua de azi, ma duc la culcare. Nu inainte de a-mi lua acvariul la purtattor cu mine. E un pestisor acolo care va face cu mana....ma rog, cu aripioara.
Apropo, inca nu am reusit sa-l fac pe Miciu Piciu (noul motan din componenta trupei de soc) sa dea labuta. Daca stie cineva vreo metoda de antrenament este rugat sa mi-o dezvaluie.

Niciun comentariu: