luni, 13 iunie 2011

MODA ROMANEASCA IN 1961

In 1961 se pare ca lucrurile nu stateau mai bine decat in 1949 in Romania nici pe planul modei - si nici nu avea cum. Problema e (si va fi ) vesnica. Imi vine s apun totusi un semn de intrebare, insa ma abtin. La fel cum ma abtin (din lipsa de timp ) mai mult, sa mai comentez "deversarile" de articole vintage (vintage?!) de pe anumite site-uri. Unde se lucreaza vartos la recuperarea 'vintage-ului romanesc" si nu numai. Nimic nu se pierde (dar nici de transformat nu se transforma nimic). Poate doar darele de sudoare de pe rochii si gaurile din captuseala gentilor, Vivat Photoshop.
Principiile romanesti, la inceputul anilor '60, sunau cam ca in comentariul de mai jos:


Remarc ca este un totilu foarte potrivit (si de altfel ) actual. Dixit.
In orice caz, deux-pieces cu imprimeu martian mi-as dori in colectia mea...daca mai e facut si din electroplus (cross my heart and swear to die daca am intalnit vreodata in viata vietilor mele materialul asta!). O piesa de mare efect, admit. Rochia de langa imi inspira ceva gen "Bubulina gospodina". dar hai sa zicem ca juponul o mai salveaza. Nu pot face comentarii legate de colorit deoarece: 1. nu exista nicio indicatie in acest sens 2. Imaginatia mea refuza orice asociere. Le asteptam pe site-uri, cu conditia sa fie "carpite artistic". Nu carpitze, carpite - asa cum am vazut eu nu cu mult timp in urma la cineva. Nu spui cine...

In "Pentru zilele calduroase" daca facem abstractie de partea masculina, indecent echipata in pijamale rochiile par chiar purtabile. Undeva prin provincie, la mijlocul anilor '50 da' nu conteaza...

Recuperate din Drum Nou, Brasov, 1961 (martie - iulie).De altfel nici nu prea aveau nevoie de comentariu insa asa sunt eu, trebuie sa dau din gura ca altfel nu pot...

Niciun comentariu: