luni, 7 februarie 2011

NEMULTUMIRI LA ULTIMUL TARG VINTAGE ORGANIZAT LA SCENA

luni, 1 februarie 2010

NEMULTUMIRI LA ULTIMUL TARG VINTAGE ORGANIZAT LA SCENA

Am primit pe mail urmatorul articol, cu rugamintea de a-l posta aici. Nu pot face niciun comentariu din moment ce nu am fost la targ nici in calitate de participant, nici de vizitator. Insa am ramas de-a dreptl perplexa, sincer. Si nu mi se intampla prea des. Asa ca astept opiniile tuturor celor care au fost acolo, inclusiv ale organizatoarelor. Singurul lucru pe care-l pot spune e cam am participat la La Scena la targurile organizate de The cloethes Next Door, spatiul e foarte potrivit pentru asa ceva. Iar la targurile organizate de Oana de la Haine Vintage am participat, ultima oara in foaierul Teatrului Mic,a fost ok. Observ ca acest text apare si pe AUTENTIC BLOG, insa nu mi-a fost semnalat link-ul initial.

Nemultumiri la ultimul targ vintage organizat La Scena

NU am participat la acest targ. Motivele sunt multe. De fapt anticipasem ca vor fi si alti oameni nemultumiti, asa cum as fi devenit si eu daca m-as fi aventurat sa ma duc la targ. Iata primul om care a intampinat probleme si scrisoarea sa deschisa:

"În atenţia tuturor organizatorilor de târguri vintage şi hand-made…în atenţia artiştilor hand-made….în atenţia tuturor: CE ÎNSEAMNĂ A FI ORGANIZATOR?
Ieri 31 ian 2010 a avut loc târg vintage şi hand-made La Scena…dupa cum probabil aţi vazut postat pe facebook. Pâna acum La Scena nu a perceput taxă de participare- pe această cale ar trebui să-i mulţumim noi, artiştii hand-made, patronului Dan Hornoiu, pentru că este prima locaţie care a luat această hotărâre. Să nu uităm că în principiu este vorba de a promova şi a forma adevăratul cult hand-made în România, de a lansa tinerii artişti creatori de lucru manual, nu de a ‘lua cu japca’ bani de la ei, pentru câteva ore de târg şi, peste toate şi în nişte condiţii de neimaginat CREATE CHIAR DE ORGANIZATOR+ o nesimţire crasă din partea aceloraşi. Nu este vorba de locaţie!!! Nici o locaţie nu este nepotrivită!!! Important este organizatorul respectivului eveniment!!! De la 1 ian 2010, frâiele acestui târg au fost luate de o oarecare Oana şi o oarecare Ana-Maria care, pentru o totală dezorganizare, au avut tupeul să perceapă taxă de 50 lei. Eu mi-am confirmat participarea la acest târg, deşi mi s-a părut ciudat că singurul loc care se dorea a fi un promotor real al artiştilor a intrat în rândul celorlalte locaţii. Menţionez că această afirmaţie nu este făcută cu scopul de a denigra celelalte locaţii unde se desfăşoară astfel de târguri. Nu asta este intenţia! Da, percepi taxă dacă există o organizare corespunzatoare şi condiţii optime pentru expunere. Cu siguranţă nu am dat vina pe patron, ci mai degrabă pe cine ‘luase frâiele’ acestei organizări, Oana si Ana-Maria- asta pentru că de-a lungul timpului le observasem atitudinea (mai ales celei din urmă) în ceea ce priveşte brandul hand-made. Ca să nu mai spunem că cine comercializează exclusiv haine vintage nu se poate numi artist, creator a ceva.
Revenind: după cum am spus, eu mi-am confirmat participarea la acest targ. Fiind din alt oras, Ploieşti, îmi este un pic mai greu să ajung în Bucureşti, dat fiind traficul. Nu aveam cum să fiu în faţa clubului la ora 9 de dimineaţă, târgul începând la 11. Am ajuns undeva pe la 11:20, ştiind că oricum eu am hăinutze puţine, şi că în 10 min mi le pot aranja. În afara faptului că în momentul în care am ajuns eu, artiştii încă îşi mai aranjau standurile. Deci, o prima întrebare, de ce să-i chemi atât de devreme şi să-i ţii pe afară aproximativ o oră aşa cum auzisem ulterior? Probabil pentru că organizatorul trebuia mai întâi să ocupe tot holul din faţă expunându-şi tone de articole, ca să fie sigur ca nu-l ocupă altul.
În momentul în care am ajuns, m-a căutat pe listă, pe tabelul făcut în care era inclus locul fiecăruia. M-a găsit, am intrat în camera cu pricina unde urma să-mi expun articolele, si, ce să vezi, era ocupat!!!! Oare de ce? Întârzii cu 20 de min, şi mi se ocupă locul???? Am menţionat că dacă nu aş fi venit, aş fi anunţat. Bun, am zis, am lăsat-o aşa ca să văd unde anume mă duce pentru expunere. Alt loc nu mai era decât în salonul restaurantului, lângă mese. Halal organizare!!! Am lăsat-o asa iar, ca să văd dacă unui organizator îi pasă în mod real de artişti, sau nu-l interesează decât să-i ia taxa pe care s-o bage el la buzunar. La sfârşitul zilei, hainele mele erau numai bune de dat la gunoi, pentru că erau pline de fum şi miros de mâncare. În tot acest timp, oganizatoarea venea să-mi tot pretindă banii de taxă. Normal că am refuzat să-i dau, pentru că nu aveam condiţii decente de a-mi expune, şi nici un fel de facilitate. Şi peste toate astea, tot ele- organizatoarele- m-au ameninţat, spunându-mi că de aici încolo am încetat colaborarea. Care colaborare???? Iată ce înseamnă să fii orb după bani, să te pretinzi mare artist, să nu ai pic de responsabilitate faţă de oamenii care participă la eveniment. Pentru tot ce s-a întamplat acolo, eu aş putea să le dau în judecată pe cele două aşa- numite organizatoare, cerând eu banii pe toate hainele pe care le-am dat ulterior la gunoi. Ca să nu mai spunem ce alte riscuri existau în plus: să mi se verse mâncare pe articole, să se ardă de la ţigări etc.
Eu atât mai am de zis, mai întâi pentru organizatori: gândiţi-vă de 2 ori înainte de a organiza orice eveniment! Există anumite facilităţi pentru a pretinde taxă (oferirea unui loc propice- spaţiu suficient pentru fiecare expozant în funcţie de ce expune, a unui pahar cu apă, a unei gustări, publicitate suficientă evenimentului). Este o responsabilitate imensă!!! Dacă nu sunteţi în stare, lăsaţi-o baltă!!! Riscaţi să ajungeţi la judecată!!! Iar pentru artişti/ participanţi: recunoaşteţi-vă drepturile, nu staţi cu mâinile în sân!!!! Dacă consideraţi că sunteţi nedreptăţiţi, dacă vă daţi seama că sunteţi jecmăniţi de bani, iar condiţiile de participare lasă de dorit, luaţi atitudine!!! Fără participanţi nu ar exista organizatori!!!Uite aşa se formează clişee prost înţelese, situaţii anormale care par normale, uite aşa se face educaţia….Oare când ne vom modifica percepţia asupra rolului de a fi responsabil pentru o comunitate de oameni? Înainte de orice sunt importante obligaţiile şi nu privilegiile unei astfel de funcţii."

Ana Nedelcu.

Niciun comentariu: